KISA BİR ARA ŞİMDİ REKLAMLAR
Sevgili Psithoth okuyucularım, 2021 yılının son sayısıyla karşınızdayız. Yeni yıla girmemize sayılı günler kala öncelikle 2022 yılının hepimiz için daha iyi bir yıl olmasını diliyorum. Sevdiklerimiz için yılbaşı hediyeleri, evlerimize yılbaşı süsleri bakmaya başladık. Sokaklar, mağazalar, evler yılbaşı süsleriyle doldu. Yeni yılın heyecanıyla yılbaşı alışverişlerimizi yaparken bu yazımda sizlere reklamların bizler üzerinde etkilerine değineceğim.
Reklamların insanların üstünde etkilerinin belirlenmesinde kuşaklara göre farklılıklar vardır. Markalar kuşaklara göre farklı stratejiler belirler. Kuşakların, istekleri, satın almada etkileyen faktörleri, ihtiyaçları ve satın almak için kullandıkları araçlar farklıdır. X kuşağı 1965- 1979 yılları arasında doğanları kapsar. Bu kuşakta doğan insanlar o dönemde yaşadıklarından dolayı daha çok değerlere önem verirler ve güven duygusu onlar için önemlidir (KARAMAN, 2021). Bu yüzden markalar bu kuşak insanına güven vermeleri ve onlar için şüpheleri ortadan kaldırmaları gerek. Bu kuşak daha çok temel ihtiyaçlar barınma, yiyecek, giyim ve eğlence alanlarında satın alma davranışları gösterirler (KARAMAN, 2021). Onlar için tavsiyeler önemlidir ve güven duydukları markalarla devam ederler. Onlara yönelik satış yapmak isteyen markalarda reklamlarda bu unsurlara dikkat çekerler. Y kuşağı genelde 1980-1994 yılları arasında doğanları kapsar. Y kuşağı teknoloji ile büyüdüğü için yeni gelişmelere hızlıca adapte olup hızlıca tüketirler. Markalar Y kuşağının dikkatini çekmek için yeni gelişmeleri sürekli takip etmeleri gerek ve trendlere göre yeni ürünler çıkarmaları gerek (KARAMAN, 2021). Reklamlarda trend olanlar üzerinden ve sosyal medya üzerinden döner. Z kuşağı 1995 sonrası doğanları kapsar. Akıllı telefonlar ve tabletlerle büyümüşlerdir. Y ve Z kuşağı satın alacaklarının ürünlerinin renk ve ambalajından etkilenir ve haz duymalarını sağlanması önemlidir (KARAMAN, 2021). Reklamlarda onlarda satın alırken haz duygusunu hissetmelerini sağlayacak stratejiler belirlerler.
Reklamlarda yapılan algı yönetimi kültürlere ve hedef kitlesine göre değişir. Bazı ürünlerde bilgilendirici reklamlarla satın almayı arttırırken bazı reklamlarda duygusal olarak etkilemeyi hedeflerler. Kullandıkları sloganlarla akılda kalmayı, reklamlarda oynayan ünlülülerle güven duygusu oluşturmayı, sosyal medyada ünlü olan kişilere ürünü kullandırarak satın almayı arttırmayı hedeflerler. Özel günler, markalar için satın almanın artması için önemli fırsat sunar. Reklamlar, arkadaşlarınıza, annenize, babanıza, sevgilinize sevginizi göstermek için en iyi şeyin onlar için aldığınız hediye olduğunu size kabul ettirirler. Unutmamalıyız ki sevgimizi gösteren şey maddi şeyler değil düşünceli davranışlarımızdır ve bunu tek bir günle değil her gün yapmalıyız. Yılbaşı gecenizin mükemmel geçmesine değil tüm yılınızın güzel geçmesine odaklanmanızı diliyorum. Herkese mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim. Seneye görüşürüz sevgili okuyucularım😊
Yorumlar
Yorum Gönder